Przedmiotem skargi jest zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organa albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub słusznych interesów obywateli, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw. Wnioski zaś dotyczą ulepszania organizacji działalności instytucji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy, lepszego zaspokojenia potrzeb ludności i inne.
Jeżeli zatem składasz wniosek lub skargę - w rozumieniu powyżej przedstawionych definicji - do organów państwowych, organów samorządu terytorialnego oraz organizacji pozarządowych - to pamiętaj, iż:
- Wnioski i skargi mogą być wnoszone pisemnie, faksem, za pomocą poczty elektronicznej, a także ustnie do protokołu.
- Skargi i wnioski, które nie zawierają imienia, nazwiska oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.
Skarga i wniosek muszą być rozpatrzone zgodnie z przepisami kodeksu postępowania administracyjnego, również przez organizację pozarządową (stowarzyszenie, fundację), lecz tylko wówczas gdy składana skarga lub wniosek pozostaje w związku z wykonywanymi przez te organizacje zadaniami zleconymi z zakresu administracji publicznej.
Copyright © SPES 1999 - 2024. Wszystkie prawa zastrzeżone.
Żaden fragment utworów i informacji zamieszczonych na stronach serwisu "Twoje Prawa" nie może być: rozpowszechniany, udostępniany publicznie, publikowany, kopiowany, reprodukowany, bez względu na formę oraz cel (odpłatnie lub nieodpłatnie), bez pisemnej zgody Stowarzyszenia SPES.